Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil 2

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT 2006 2 Yabancı Dil 2 2/0/0 Z GERMAN 3
Dersin Amacı
 Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.



Ön Koşullar ELT 2006 ,ALM II
Eş Koşullar
Özel Koşullar Derse devam ve ödev yapma
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba günleri, 13:00-14:30(Blok ders) 4B-08-10(Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba günleri 10:30-11:00, Ataköy Yerleşkesi, 4B,Misafir Öğrt. Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci odaklı, analitik ve eleştirisel düşünceyi güçlendirici

Temel Kaynaklar -Türk –Alman Kitapevi ,  İstiklal Cad. No : 481 Beyoğlu - Tünel ( 0212-293 77 31)

·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)

·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch(A1.1) Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann(ISBN 978-3-19-311901-8)

·         Pons Express Wörterbuch Deutsch – Türkisch , Türkisch – Deutsch

Diğer Kaynaklar -A. Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Renkler, materyal tanımı, form doldurma, belirli belirsiz ve negatif artikeller, tekil ve çoğul sözcükler Öğrenci odaklı ve komünikatif
2. Hafta İnternetten sipariş verme, bir eşyayı tanımlayabilme(renk, malzeme gibi) clip 4-6 Öğrenci odaklı ve komünikatif
3. Hafta Telefon konuşmaları, e-posta ve sms okuma ve özellikleri, ofis ve bilgisayar sözcükleri Öğrenci odaklı ve komünikatif
4. Hafta Hobiler, boş zaman değerlendirme yapabilmek fiili ; bir şey için rica edebilme Öğrenci odaklı ve komünikatif
5. Hafta video izleme ve ilgili çalışmalar Öğrenci odaklı ve komünikatif
6. Hafta Yapılan konuların tekrarı, sınava hazırlık Öğrenci odaklı ve komünikatif
7. Hafta vize
8. Hafta vize
9. Hafta Saat, günün zaman dilimleri,ve zamanla ilgili sorular, cümle yapısı, Öğrenci odaklı ve komünikatif
10. Hafta Randevu verme, zaman dilimleriyle ilgili çalışmalar, edat Öğrenci odaklı ve komünikatif
11. Hafta Buluşma önerisi, buluşmayı iptal etme; bu konuyla ilgili e-posta yazma Öğrenci odaklı ve komünikatif
12. Hafta Ayrılabilen filler; almak fiili, taşıt araçları Öğrenci odaklı ve komünikatif
13. Hafta Yeme içme, meyve ve sebzeler, kahvaltı ve yemek üstüne konuşma, sıfatlar Öğrenci odaklı ve komünikatif
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2Farklı olana saygı
ÖÇ-3Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1İngilizcenin sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim ve kullanımbilimsel özelliklerini ileri düzeyde anlar.
PÇ-2Çağdaş dil öğrenme teorilerini tanımlar.
PÇ-3Değişik seviyeler için farklı öğrenme hedefleri belirler.
PÇ-4Belirli amaçlara uygun öğrenme metodlarını, tekniklerini ve stratejilerini tanır.
PÇ-5İngilizce öğrenenlerin dili uygun ve anlaşılır kullanabilmelerini sağlamaya yardımcı olabilmek için dinleme, konuşma ve yazma becerisi geliştirir.
PÇ-6İngilizce dilini öğretmek için profesyonel uygulamaları tasarlar.
PÇ-7Profesyonel ölçme değerlendirme araçlarını ve metotlarını uygular.
PÇ-8İngilizce sınıflarında oluşan problemleri ve çözümlerini belirler.
PÇ-9Ömür boyu öğrenmenin önemini kavrar.
PÇ-10Sınıf yönetim becerilerini uygular.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10