Tanımsız
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Fizik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR1012 1 Fizik 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrenciye mekanik, denge ve esneklik, termodinamik, elektrik ve manyetizma, optik ve radyoaktivite konularında temel fizik yasaları hakkında bilgi vermek ve ayrıca fiziğin tıp alanındaki uygulamalarını öğretmektir.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Sevim Akyüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 10-12 FZT Dershanesi Şirinevler Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13-15 AK 3A16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri sunum, tartışma, soru ve cevap yöntemi
Temel Kaynaklar -Temel Biyofizik Cilt 1: Biyomekanik, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İsmail Günay, Nobel Tıp Kitapevi. ISBN: 978-605-63524-7-8.

- Üniversite Fiziği 1 ve 2, Young and Freedman, Pearson yayınevi.

-Biyofizik, Prof. Dr. Ferit Pehlivan
Diğer Kaynaklar -Ders Notları, Prof. Dr. Sevim Akyüz
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ölçme ve birim sistemleri, Ölçme hassasiyeti ve yüzde hata, mekanik, hız, ivme. Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
2. Hafta Vektörler, Bir ve iki boyutta hareket, Kuvvet, Newton yasaları, Biyomekanik. Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
3. Hafta Vücut hareketi, İş Güç ve Enerji Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
4. Hafta Enerjinin korunumu Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
5. Hafta Çizgisel momentum, momentumun korunumu Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
6. Hafta Dönme hareketi, açısal momentum ve Tork Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Ses dalgaları, özellikleri, ilerleyen ses dalgaları ve girişim Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
9. Hafta Doppler olayı ve Tıp alanında uygulamaları Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
10. Hafta Elektrik alan, elektrik potansiyel, devreler ve Ohm yasası Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
11. Hafta Elektromanyetik dalgalar, ışık ve özellikleri, optik aletler Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
12. Hafta Göz, yapısı ve görme işlevi Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
13. Hafta Radyoaktivite, kullanım alanları, radyasyonun biyolojik etkileri Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
14. Hafta Radyoizotoplar, özellikleri ve kullanım alanları Anlatım, tartışma, sunum ve uygulama
15. Hafta Sınavlar
16. Hafta Sınavlar
17. Hafta Sınavlar
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 2 10
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 45


ÖÇ-1Fizik yasalarının ve fiziksel yöntemlerin biyolojik sistemlere uygulanmasını öğrenirler.
ÖÇ-2Öğrenci hareket bilgisi, mekanik, denge ve esneklik hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3İnsan vücuduna etki eden kuvvetler hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-4Mekanik, akışkanlar mekaniği, ısı ve termodinamik ile ilgili temel bilgileri ve bu temel kavramların canlılardaki uygulamalarını öğrenir.
ÖÇ-5Ses dalgaları, girişimi ve Doppler olayı ile ilgili fizik yasalarını ve Tıp alanında uygulamalarını öğrenirler.
ÖÇ-6Elektromanyetik dalgalar, ışığın yansıma ve kırılma özellikleri, optik aletler, göz, göz yapısı ve görme konularında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-7Işın biyofiziğini öğrenir, radyasyonun biyolojik etkileri, radyoizotopların özellikleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7